A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників Хустської міської ради"
Професійна підтримка педагогів

Кращі педагогічні практики вихователів ЗДО

Дата: 23.01.2024 16:53
Кількість переглядів: 37

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуДуже часто в кінці чергового  прожитого дня пробуєш проаналізувати його ефективність, даючи оцінку всім подіям, що відбулися. Буває, залишаєшся задоволеним від прожитого та зробленого, а буває й навпаки,  бо аналізуєш помилки, невдалі дії, непродумані рішення. Але, обмірковуючи всі події дня, аналізуючи їх, приходить розуміння того, що потрібно зробити нагально, що залишити на потім, а що взагалі не варте уваги, дріб’язкове й несуттєве.

Сьогоднішній день можна віднести до найпродуктивніших, адже він залишив у душі найприємніші та найсвітліші враження.

На запрошення керівника Хустського ДНЗ (ясел-садка) №1 ,,Малятко” Кричфалушій М.М., разом із директором комунальної установи ,,Центр професійного  розвитку педагогічних працівників Хустської міської ради” Луканець С.І., відвідали заняття у двох досвідчених й талановитих педагогів (про таких кажуть, що для них професія – не обов’язок, а стан душі) – Гевкан Оксани Йосипівни та Орос Наталії Карлівни. Ці  педагоги, які атестуються на звання ,,Вихователь-методист”, чудово представили сьогодні свої професійні надбання (до речі, не вперше).

Косик С.Ю. поталанило побувати на інтегрованому занятті з пріоритетом екологічного виховання в молодші дошкільній групі (вихователь Орос Н.К.) на тему ,,Смаколики для пташок”, а Луканець С.І. разом з вихованцями середньої групи (вихователь Гевкан О.Й.) відвідала інтегроване заняття з народознавства та ліплення «Народні символи України».

Формування у дітей знань про сезонні зміни в природі, закріплення та розширення знань про особливості та умови життя тварин та птахів узимку, розширення знань про зимуючих птахів, виховання у дітей співчутливого ставлення до них, допомагати їм у скрутний зимовий період, сформувати уявлення про особливості харчування птахів – основні завдання, що вдало реалізовані впродовж заняття. Звичайно, не залишилися поза увагою вихователя такі важливі аспекти, як розвиток психічних процесів – мислення, уваги, кмітливості, пам’яті, мовленнєвий  розвиток – артикулювання окремих звуків, формування мовного дихання (вправи на дихання), збагачення словникового запасу дітей, розвиток дрібної моторики кисті рук. Надзвичайно приємно вразила форма спілкування вихователя з дітьми, шанобливе ставлення до маленьких підопічних як до особистостей. Ніщо не залишилося поза увагою педагога: ні відповіді дітей на мудро продумані проблемні питання вихователя, за які неодмінно слідувало ,,Дякую, що підказав (допоміг, нагадав)”. Кожна дитинка не випадала з поля зору Наталії Карлівни.

Оксана Йосипівна на своєму занятті формувала національно-патріотичні почуття, вміння розпізнавати та розуміти значення народних символі нашої країни. Музично-пісенне налаштування на початку заняття, під час танцювальної руханки та упродовж процесу виготовлення з пластиліну орнаменту на вишиванці створило приємну робочу атмосферу. Малеча з цікавістю мандрувала від однієї зупинки-символа до іншої, пригадуючи прислів’я про калину та дівочий віночок, віршики про вербу, загадки про рушники та вишиванки. Таким цікавим шляхом провела Гевкан О.Й. своїх вихованців до зупинки «Вишиванка». Дітки пригадали види візерунків, пояснили їхній символізм. Наступним етапом заняття стала робота з пластиліном, але перед цим вихователька провела з малятами гімнастику для рук. Усі вихованці добре справилися із завданнями, запам’ятали народні символи України,  а найголовніше – отримали величезне задоволення.

Добре продумане поєднання різноманітних форм, методів та прийомів роботи на обидвох заняттях дали змогу максимально активізувати всі сфери дитячого сприйняття: зорову, слухову, тактильну, вербальну, рухову. Усі етапи заняття відповідали обраній темі. Постійна зміна видів діяльності сприяла максимальному сприйняттю пізнавального матеріалу дітьми.

Колоритне, емоційно забарвлене мовлення вихователів, насичене загадками, віршиками не залишало байдужими вихованців. Слід відзначити, що Наталія Карлівна дуже доречно керує силою свого голосу – від тихого-тихого, що спонукає дослухатись, до гучного, що підсилює емоції малюків.

Хочеться зауважити, що Орос Н.К. – активна учасниця проєкту ,,Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що проводився відповідно до співпраці Міністерства освіти і науки України з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ в Україні) в рамках ініціативи ,,Спільно до навчання”;  проєкт реалізовано


« повернутися

Вхід для адміністратора